Onlangs verscheen een bijlage van De Ondernemer bij het Algemeen Dagblad over thuiswerken. Misschien een beetje vreemd dat ik over thuiswerken begin. Zoals je weet ben ik veel met eten bereiden en fotograferen bezig en ja, ook het opeten doe ik met veel plezier. De combinatie food & fotografie is superleuk, maar daar blijft het wat mij betreft niet bij. Als fotograaf kom ik bij veel verschillende bedrijven, waarbij ik nieuwe mensen ontmoet, hun verhaal hoor en een kijkje in de keuken mag nemen. Ik krijg daar ik zoveel energie van!
De Ondernemer
Dat heeft toch niets met thuiswerken te maken, zul je zeggen. Dat klopt. Wat ik je wilde vertellen, was dat ik in opdracht van De Ondernemer bij een aantal bedrijven ben geweest die in de bijlage aan het woord kwamen. Zo maakte ik kennis met Femke en Niels van Tapavino. Zij hebben een wijnwinkel in het centrum van Bergen op Zoom en zagen hun omzet drastisch dalen, maar bedachten een creatieve oplossing. In Spijkenisse fotografeerde ik Diana en Marleen, twee schoonheidsspecialistes, die lange tijd geen cliënten konden ontvangen. Ook zij keken naar andere mogelijkheden om hun klanten te kunnen blijven bedienen.
Cover
En ik ging nog een keer op pad voor de bijlage, dit keer voor de cover. Die maakte ik bij een gezin thuis, om een thuiswerksituatie vast te leggen. Van te voren bedenk ik wat voor foto ik wil gaan maken en verdiep ik mij in de locatie en het artikel. Dan zijn er natuurlijk altijd nog factoren die je niet niet in de hand hebt, zoals het weer of kinderen die geen zin hebben, maar dat speelde bij het maken van de coverfoto gelukkig niet: een blauwe lucht en kids die de mooiste sprongen op de trampoline maakten.

Wil je de bijlage lezen. Klik dan hier voor de pfd.